FAQ
Aby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny poprzez aplikację Metrorower lub na stronie internetowej, następnie zaakceptować regulamin i doładować konto opłatą inicjalną w wysokości 10 zł, bądź jako formę płatności zdefiniować kartę płatniczą. Po rejestracji zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym dane użytkownika – kliknięcie w niego spowoduje aktywację konta. Od tego momentu możliwość wypożyczania rowerów będzie dostępna.
Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.
Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej Metrorower lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.
W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, Twoje konto będzie nieaktywne do czasu uregulowania płatności. Należy w terminie do 7 dni doładować konto do salda co najmniej równego 0 zł. Aby ponownie wypożyczyć rower doładuj konto kwotą nie mniejszą niż 10 zł. W przypadku posiadania podpiętej karty kredytowej do konta, środki za wynajem pobierane są automatycznie, a aktywność konta nie ulega zmianie.
Tak, opłata inicjalna jest opłatą zwrotną stanowi również pierwszą wpłatę na poczet wypożyczeń.
Uruchom aplikację mobilną Metrorower lub stronę internetową i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.
Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Jeżeli masz trudności ze znalezieniem wiadomości od nas, sprawdź czy przypadkiem nie trafiła do spamu lub skontaktuj się z nami. 😉 Wiadomość wysyłana jest z adresu mailowego: ck@metrorower.transportgzm.pl.
Konto jest aktywne, gdy jest na nim utrzymywane minimalne saldo w wysokości 10 zł.
Konto jest aktywne, gdy jest na nim utrzymywane minimalne saldo w wysokości 10 zł.
W przypadku korzystania z wielu kont zarejestrowanych na ten sam numer telefonu, konto jest każdorazowo wybierane na podstawie wprowadzonego numeru PIN. Jeżeli numer PIN dla kont jest przypisany ten sam, nastąpi logowanie na pierwsze zarejestrowane konto. Generacja numeru PIN spowoduje nadanie nowego kodu również dla najstarszego konta. W celu zmiany numeru PIN dla wybranego konta zachęcamy do kontaktu telefonicznego z całodobową infolinią lub przesłania zapytania korzystając z formularza kontaktowego.
Zarejestrowanie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.
Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.
Użytkownicy systemów rowerowych w Chorzowie, Tychach, Sosnowcu, Katowicach i Siemianowicach Śląskich będą mogli dalej korzystać z rowerów miejskich w ramach dotychczas obowiązującej aplikacji Nextbike. Po zgłoszeniu się do Biura Obsługi Klienta użytkownicy będą mogli jednak przenieść swoje fundusze na dedykowane kontro Metroroweru, uzyskując dostęp do dodatkowych benefitów, gwarantowanych w ramach wspólnej taryfy Transport GZM.
System Metrorower obejmuje obszar Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Pełna i aktualna lista miejscowości dostępna jest pod linkiem: https://metrorower.transportgzm.pl/obszar-funkcjonowania-metrorower
Możesz swobodnie poruszać się i opuszczać ten obszar, jednak PAMIĘTAJ: aby uniknąć dodatkowych opłat, zakończ swoją podróż na stacji Metrorower.
Możesz swobodnie poruszać się i opuszczać ten obszar, jednak PAMIĘTAJ: aby uniknąć dodatkowych opłat, zakończ swoją podróż na stacji Metrorower.
Obszar zwrotu to strefy w Systemie Metrorower, gdzie możesz wypożyczać i zwracać rowery. Zwrócenie roweru poza stacją Metrorower w obszarze zwrotu wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 10 zł.
Informacje o lokalizacji aktualnego obszaru zwrotu znajdziesz w aplikacji mobilnej Metrorower lub na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI.
Informacje o lokalizacji aktualnego obszaru zwrotu znajdziesz w aplikacji mobilnej Metrorower lub na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI.
Wszystkie dostępne plany abonamentowe możesz sprawdzić na stronie CENNIK.
Okres rozliczeniowy w planach abonamentowych rozpoczyna się w momencie odnotowania płatności za dany plan abonamentowy na koncie Operatora.
Możesz posiadać jednocześnie tylko jeden aktywny plan abonamentowy.
Nie, niewykorzystany czas z planu abonamentowego nie kumuluje się i nie przechodzi na kolejny dzień. Każdego dnia masz do wykorzystania 60 minut darmowej jazdy.
Jeśli przewidziany czas wypożyczenia z planu abonamentowego na dany dzień zostanie wykorzystany, dalsze lub kolejne wypożyczenie roweru tego samego dnia będzie rozliczone zgodnie z Tabelą Opłat.
W przypadku wypożyczenia kilku rowerów jednocześnie na jedno konto, tylko pierwsze z wypożyczeń będzie mogło być rozliczone w ramach planu abonamentowego. Pozostałe wypożyczenia będą rozliczane zgodnie z Tabelą Opłat za jednorazowe wypożyczenie.
Tak, plan abonamentowy jest automatycznie odnawiany, ale możliwe jest anulowanie automatycznego odnawiania za pośrednictwem aplikacji mobilnej Metrorower lub strony internetowej.
Zmiana trwającego planu abonamentowego na inny jest możliwa tylko w sytuacji, gdy dotyczy zamiany abonamentu miesięcznego na abonament półroczny lub roczny, i ma miejsce najpóźniej przed upływem 2 tygodni od terminu obowiązywania trwającego abonamentu. W pozostałych przypadkach, zmiana abonamentu może nastąpić po upływie terminu jego obowiązywania.
Plany abonamentowe dostępne są dla użytkowników zarejestrowanych w systemie Metrorower, którzy korzystają z aplikacji Metrorower lub strony internetowej metrorower.transportgzm.pl.
Posiadacze biletów średnio- lub długookresowych w systemie Transport GZM mogą korzystać z systemu Metrorower bez dodatkowych opłat za wypożyczenie roweru do 60 minut dziennie. Wystarczy zadeklarować chęć korzystania z Metrorower przed pierwszą podróżą, a następnie zintegrować swoje konto z Systemem Metrorower.
Transport GZM to marka, która integruje wszystkie formy mobilności oraz dostarcza narzędzia ułatwiające korzystanie z nich. Jest to inicjatywa Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: https://transportgzm.pl/.
Integracja kont możliwa jest dla użytkowników, którzy zarejestrowali konto w Metrorowerze. Użytkownicy systemów rowerowych w Chorzowie, Tychach, Sosnowcu, Katowicach i Siemianowicach Śląskich będą mogli dalej korzystać z rowerów miejskich w ramach dotychczas obowiązującej aplikacji Nextbike. Po zgłoszeniu się do Biura Obsługi Klienta użytkownicy będą mogli jednak przenieść swoje fundusze na dedykowane kontro Metroroweru, uzyskując dostęp do dodatkowych benefitów, gwarantowanych w ramach wspólnej taryfy Transport GZM.
W aplikacji mobilnej Metrorower:
• zaloguj się na swoje konto Metrorower,
• wybierz opcję Mój profil,
• następnie przejdź do Zarządzaj integracją,
• wpisz numer ID konta z aplikacji Transport GZM.
Na stronie metrorower.transportgzm.pl:
• zaloguj się na swoje konto Metrorower,
• przejdź do Menu w zakładce Moje konto, które się znajduje po prawej stronie na czarnym tle, pod ikonką użytkownika,
• wybierz opcję Integracja z kartą Transport GZM,
• wpisz numer ID konta z aplikacji Transport GZM.
UWAGA: Warunkiem poprawnej integracji jest podanie tego samego numeru telefonu w systemie Metrorower i Transport GZM.
• zaloguj się na swoje konto Metrorower,
• wybierz opcję Mój profil,
• następnie przejdź do Zarządzaj integracją,
• wpisz numer ID konta z aplikacji Transport GZM.
Na stronie metrorower.transportgzm.pl:
• zaloguj się na swoje konto Metrorower,
• przejdź do Menu w zakładce Moje konto, które się znajduje po prawej stronie na czarnym tle, pod ikonką użytkownika,
• wybierz opcję Integracja z kartą Transport GZM,
• wpisz numer ID konta z aplikacji Transport GZM.
UWAGA: Warunkiem poprawnej integracji jest podanie tego samego numeru telefonu w systemie Metrorower i Transport GZM.
Rezerwację można dokonać za pomocą aplikacji mobilnej Metrorower.
Możesz zarezerwować jednocześnie maksymalnie 4 Rowery.
Rezerwacja jest dobrowolna. Po dokonaniu rezerwacji, rower czeka na Ciebie przez 15 minut. Jeśli w tym czasie nie wypożyczysz go, system automatycznie anuluje rezerwację, a rower będzie dostępny dla innych.
Tak, rezerwacja jest płatna, nawet jeśli masz bilet okresowy Transportu GZM. Wysokość opłaty jest podana w Tabeli Opłat.
Pamiętaj, że opłata za rezerwację zostanie doliczona do kosztów przejazdu tylko wtedy, gdy go zrealizujesz. Anulowanie rezerwacji nie oznacza zwrotu opłaty.
Pamiętaj, że opłata za rezerwację zostanie doliczona do kosztów przejazdu tylko wtedy, gdy go zrealizujesz. Anulowanie rezerwacji nie oznacza zwrotu opłaty.
Blokada O-lock jest to mechanizm zabezpieczający rower w postaci zintegrowanej z ramą klamry o kształcie „O”. Po wypożyczeniu roweru blokada otwiera się automatycznie, a bez jej zamknięcia nie zakończysz wypożyczenia. Blokada służy także do zabezpieczania roweru na czas korzystania z funkcji „Postój”. Blokada O-lock zamontowana na tylnym kole, w czasie jazdy pozostaje otwarta.
Lokalizacje rowerów oraz stacji znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej Metrorower.
Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery.
Sprawdź poprawność ustawienia blokady O-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.
W przypadku dalszych trudności skorzystaj z opcji „OTWÓRZ ZAMEK” dostępnej w aplikacji Metrorower podczas wypożyczenia.
W przypadku dalszych trudności skorzystaj z opcji „OTWÓRZ ZAMEK” dostępnej w aplikacji Metrorower podczas wypożyczenia.
Rower należy oddać na jednej z stacji Metrorower lub w obszarze zwrotu. Zwrot roweru w obszarze zwrotu wiąże się z opłatą dodatkową w wysokości 10 zł. Lokalizacje stacji sprawdzisz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej Metrorower. Zwrot roweru następuje po ręcznym zamknięciu blokady O-lock.
Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku do blokady O-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z Centrum Kontaktu.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z Centrum Kontaktu.
Po zamknięciu blokady O-lock wydaje ona charakterystyczny sygnał dźwiękowy i pozostaje zamknięta – jeśli nie usłyszysz sygnału, a blokada jest otwarta oznacza, że rower nie został poprawnie zwrócony. Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie zakładki „Historia wypożyczeń” w aplikacji mobilnej Metrorower lub na stronie www.metrorower.transportgzm.pl. Potwierdzenie zwrotu roweru w systemie można również uzyskać kontaktując się z całodobowym Centrum Kontaktu.
Jeżeli dostałeś wiadomość SMS z informacją o nadal trwającym wypożyczeniu, mimo że rower został poprawnie zwrócony, należy skontaktować się z całodobowym Centrum Kontaktu. W przypadku, gdy opłata za wypożyczenie została naliczona nieprawidłowo, masz możliwość zwrócić się o korektę naliczeń za pośrednictwem formularza kontaktowego. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie maksymalnie 14 dni.
Postój jest to wygodna funkcja pozwalająca zaparkować rower bez dokonywania jego zwrotu w systemie. Wystarczy skorzystać z dodatkowej zakładki „Postój” dostępnej w aplikacji mobilnej Metrorower.
Pozostawiając wypożyczony rower należy pamiętać, aby unikać miejsc odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy zapiąć blokadę O-lock oraz unieruchomić jednoślad w taki sposób, aby stał stabilnie na kołach i był oparty na nóżce. Rower należy zaparkować zgodnie z przepisami, nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego.
Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej. W razie podjęcia takiej próby przez osobę trzecią zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.
Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wynajmu.
Pozostawiając wypożyczony rower należy pamiętać, aby unikać miejsc odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy zapiąć blokadę O-lock oraz unieruchomić jednoślad w taki sposób, aby stał stabilnie na kołach i był oparty na nóżce. Rower należy zaparkować zgodnie z przepisami, nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego.
Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej. W razie podjęcia takiej próby przez osobę trzecią zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.
Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wynajmu.
W aplikacji mobilnej Metrorower:
• wybierz PARKING,
• przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
• opuść blokadę O-lock (jest na tylnym kole).
• wybierz PARKING,
• przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
• opuść blokadę O-lock (jest na tylnym kole).
Tak, jednocześnie wybranie opcji „Postój” nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.
W aplikacji mobilnej:
• otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,• wybierz WZNÓW,
• blokada O-lock otworzy się automatycznie.
Jeżeli O-lock się nie otworzy spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchy zamka i skorzystaj z opcji OTWÓRZ, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady O-lock.
• otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,• wybierz WZNÓW,
• blokada O-lock otworzy się automatycznie.
Jeżeli O-lock się nie otworzy spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchy zamka i skorzystaj z opcji OTWÓRZ, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady O-lock.
Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z Centrum Kontaktu.
Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu Centrum Kontaktu, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.
Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Centrum Kontaktu. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję! Dziękujemy!
Prosimy zwrócić uwagę na to, że w systemie Metrorower rowery mogą znajdować się również poza stacjami w obszarze zwrotu. Jeśli tylne koło roweru jest unieruchomione blokadą O-lock a rower znajduje się w strefie użytkowania nie wymaga to dalszej interwencji. W przypadku, jeżeli rower nie jest odpowiednio zabezpieczony będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer roweru oraz jego dokładną lokalizację poprzez kontakt z naszą infolinią.
Rowery w systemie Metrorower nie są przystosowane do montowania fotelika dziecięcego ani do przewożenia pasażerów.
Dane adresowe należy zmienić po zalogowaniu do aplikacji mobilnej Metrorower, po zalogowaniu się na portalu www.metrorower.transportgzm.pl, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.
Zmiany numeru telefonu można dokonać logując się na swoim profilu na stronie www.metrorower.transportgzm.pl w zakładce Ustawienia użytkownika.
Użytkownik może przekazać dyspozycję modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.
Użytkownik może przekazać dyspozycję modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Centrum Kontaktu. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.
Adres e-mail jest niezbędny do rejestracji konta, ponieważ wszelkie zmiany w regulaminie oraz istotne informacje są przesyłane drogą elektroniczną. Możesz poprosić znajomą osobę o pomoc w założeniu e-maila – trwa to tyle samo co rejestracja w naszym systemie.
Innymi dostępnymi kanałami kontaktu z nami są: zgłoszenia e-mail, formularz kontaktowy, zgłoszenie przez aplikację mobilną, czat lub kontakt przez fanpage Nextbike na facebook’u.
In order to rent a bike you need to fill out the registration form by means of the Metrorower application or on the website. Then, accept the Terms of Service and top up your account with an initial fee of 10 PLN or else define payment card as your form of payment. After registration you will obtain an email containing a verification link which confirms your user data – clicking on it will cause account activation. From that moment onwards bike rentals will be available.
Yes, if they are at least 13 years old and a parent or legal guardian gives permission. The consent must be scanned and sent electronically/paper to the operator's address. The consent template is available in the TERMS OF SERVICE tab. When registering, you must provide the details of the minor who will use the account.
You will recharge the account after logging into the mobile application or website. Available payment methods include payment by card, bank transfer or BLIK.
In case when fees calculated for a given ride exceed the available amount on the account, your account will be inactive until settling these payments. The account should be topped up within 7 days to reach the minimum of 0 PLN balance on the account. In order to rent another bike, top up the account with an amount of at least 10 PLN. In case of credit cards being connected to the account the funds for bike rental are charged automatically and the account activity does not change.
Yes, the initial fee is repayable and it also constitutes the first payment towards rentals.
Start the mobile application or visit the website and use the option “FORGOT PIN?”.
Make sure that you completed the registration process, that is, you entered all required data on the account and clicked on the activation link received by email. If you are having trouble finding the email message from us, check your spam folder or contact us. The email message is sent from ck@metrorower.transportgzm.pl.
The account is active provided that a minimum of 10 PLN remains on the account.
The account is active provided that a minimum of 10 PLN remains on the account.
In case of using several accounts registered with the same telephone number the account is each time selected on the basis of an entered PIN number. If the same PIN number is assigned to different accounts, you will be logged to the first account you registered. Generating PIN number causes assignment of a new code also for the oldest account. To change the PIN number for the selected account please contact our 24/7 hotline or submit an enquiry through our contact form.
Setting up an account in one system allows you to use bicycle rentals in other cities, as long as these systems allow this possibility.
You can send your instruction to delete your account by email or letter.
Remember! Before deletion, replenish the funds on your account to a balance equal to 0 PLN. If you have unused funds on your account, in the application provide a bank account number for their return.
Remember! Before deletion, replenish the funds on your account to a balance equal to 0 PLN. If you have unused funds on your account, in the application provide a bank account number for their return.
The Metrorower system covers the area of the Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (Upper Silesian-Zagłębie Metropolis). The full and up-to-date list of locations is available at the following link: https://metrorower.transportgzm.pl/obszar-funkcjonowania-metrorower.
You can freely move in and out of this area, but REMEMBER: to avoid additional fees, end your journey at a Metrorower station.
You can freely move in and out of this area, but REMEMBER: to avoid additional fees, end your journey at a Metrorower station.
The return area consists of zones within the Metrorower System where you can rent and return bicycles. Returning a bike outside the Metrorower station within the return area incurs an additional fee of 10 PLN.
Information about the current location of the return area can be found in the Metrorower mobile app or on the website under the STATION MAP tab.
Information about the current location of the return area can be found in the Metrorower mobile app or on the website under the STATION MAP tab.
All available subscription plans can be checked on the PRICELIST page.
The billing period in subscription plans starts when the payment for a specific subscription plan is recorded in the Operator's account.
You can only have one active subscription plan at a time.
No, unused time from the subscription plan does not accumulate and does not carry over to the next day. Each day, you have 60 minutes of free riding.
If the allotted rental time from the subscription plan for a particular day is used up, further or subsequent bike rentals on the same day will be charged according to the Fee Table.
When renting multiple bikes simultaneously on one account, only the first rental can be settled under the subscription plan. Additional rentals will be billed according to the One-Time Rental Fee Table.
Yes, the subscription plan is automatically renewed, but it is possible to cancel automatic renewal through the Metrorower mobile app or website.
Changing the ongoing subscription plan to another one is possible only when it involves switching from a monthly subscription to a semi-annual or annual subscription and takes place no later than 2 weeks before the expiration date of the current subscription. In other cases, the change of the subscription can occur after the expiration of its validity period.
If you have a medium or long-term ticket and a Transport GZM registered account, you can use the Metrorower free of charge for 60 minutes every day. Simply declare your intention to use Metrorower before your first trip and then integrate your account with the Metrorower system.
Transport GZM ist eine Marke, die alle Formen der Mobilität integriert und Tools bereitstellt, um deren Nutzung zu erleichtern. Es handelt sich um eine Initiative der Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia [dt. Metropole Oberschlesien-Kohlenbecken]. Weitere Informationen finden Sie auf der Website: https://transportgzm.pl/.
In the Metrorower mobile application:
• Log in to your Metrorower account,
• Select the option 'My profile',
• Then go to 'Manage integration',
• Enter the account ID number from the GZM Transport application.
On the website metrorower.transportgzm.pl:
• Log in to your Metrorower account,
• Go to the Menu under 'Account' tab, located on the right side on a black background, under the user icon,
• Choose the option 'Integration with the Transport GZM card',
• Enter the account ID number from the GZM Transport application.
IMPORTANT: The correct integration requires providing the same phone number in the Metrorower and GZM Transport systems.
• Log in to your Metrorower account,
• Select the option 'My profile',
• Then go to 'Manage integration',
• Enter the account ID number from the GZM Transport application.
On the website metrorower.transportgzm.pl:
• Log in to your Metrorower account,
• Go to the Menu under 'Account' tab, located on the right side on a black background, under the user icon,
• Choose the option 'Integration with the Transport GZM card',
• Enter the account ID number from the GZM Transport application.
IMPORTANT: The correct integration requires providing the same phone number in the Metrorower and GZM Transport systems.
Reservations can be made using the Metrorower mobile application.
You can reserve a maximum of 4 bikes at once.
Reservation is optional. After making a reservation, the bike will be waiting for you for 15 minutes. If you do not rent it within this time, the system will automatically cancel the reservation, and the bike will be available for others.
Yes, reservation is subject to a fee, even if you have a Transport GZM season ticket. The fee amount is specified in the Fee Table.
Remember that the reservation fee will be added to the travel cost only if you fulfill the reservation. Cancelling the reservation does not result in a refund of the fee.
Remember that the reservation fee will be added to the travel cost only if you fulfill the reservation. Cancelling the reservation does not result in a refund of the fee.
An O-lock blockade is a mechanism in the form of an O-shaped clamp integrated with the bike frame which secures the bike. After renting the bike, the blockade will automatically open, and it will not be possible to return the bike without locking it. The blockade also secures a bike during the use of “Parking” function. O-lock blockade is mounted on the rear wheel and it remains open through the ride.
Locations of bikes and stations may be found on the website in the “MAP OF STATIONS” tab or in the mobile application.
You can rent a maximum of 4 bike at a time on one account.
Check the correctness of O-lock blockade position – it should not be touching the bike’s spoke. If it does, change the position of the rear wheel.
In case it still doesn’t work, use the “OPEN THE LOCK” option available in the Metrorower application during rental.
In case it still doesn’t work, use the “OPEN THE LOCK” option available in the Metrorower application during rental.
The bike should be returned to one of the Metrorower stations or within the return area. Returning the bike within the designated return area incurs an additional fee of 10 PLN. You can check the station locations on the website under the STATION MAP tab and in the Metrorower mobile app. The bike return is completed after manually closing the O-lock.
Check the correct alignment of the rear wheel - it should be aligned evenly with the O-lock, so that it can get around it without touching the spokes.
If you continue to have difficulty returning the bike, contact the Customer Service.
If you continue to have difficulty returning the bike, contact the Customer Service.
Once the O-lock blockade is closed you will hear a characteristic sound signal and the blockade will remain closed – if you did not hear any sound signal and the blockade remains open this means that the bike was not returned correctly. To be sure, we recommend checking the tab “History of rentals” in the mobile application or on the website www.metrorower.transportgzm.pl . Confirmation of bike return in the system may also be obtained through contacting our 24/7 Customer Service.
If you receive a text message informing you of an ongoing bike rental despite having correctly returned the bike you must contact our Customer Service. In case when the fee for bike rental was incorrectly calculated you have a possibility of requesting a correction of charges by means of the contact form. A reply will be sent to you within a maximum of 14 days.
Parking is a useful function that allows to park the bike without having to return it in the system. All it takes is to use the additional tab called “Parking” which is available in the mobile application.
When leaving a rented bike you should remember to avoid secluded or “risky” areas. Make sure you closed the O-lock and immobilized the bike in such a way so that it stands firmly on its wheels and is supported by a kickstand. The bike must be parked in line with traffic regulations, not hindering bike, road or pedestrian traffic.
No other users will be able to rent the bike that has been left in the parking mode in the course of the ride. In case of attempts to rent such bike by other users they will be notified of bike unavailability.
Parking in the course of bike rental is calculated into the duration of rental.
When leaving a rented bike you should remember to avoid secluded or “risky” areas. Make sure you closed the O-lock and immobilized the bike in such a way so that it stands firmly on its wheels and is supported by a kickstand. The bike must be parked in line with traffic regulations, not hindering bike, road or pedestrian traffic.
No other users will be able to rent the bike that has been left in the parking mode in the course of the ride. In case of attempts to rent such bike by other users they will be notified of bike unavailability.
Parking in the course of bike rental is calculated into the duration of rental.
In the mobile application:
• select PARKING,
• read the message displayed on the phone screen,
• lower down the O-lock blockade (it is located on the rear wheel).
• select PARKING,
• read the message displayed on the phone screen,
• lower down the O-lock blockade (it is located on the rear wheel).
Yes, however, selecting the “Parking” option is not an equivalent of bike return.
In the mobile application:
• open the MY RENTALS tab,
• select RESUME,
• the O-lock blockade will open automatically.
If O-lock fails to open try to move the wheel so that the spokes do not block the lock movement and then use the “OPEN” option which is available in the active rental to re-send a request for O-lock blockade opening.
• open the MY RENTALS tab,
• select RESUME,
• the O-lock blockade will open automatically.
If O-lock fails to open try to move the wheel so that the spokes do not block the lock movement and then use the “OPEN” option which is available in the active rental to re-send a request for O-lock blockade opening.
Has your rented bicycle been stolen? Inform our Consultant about the incident immediately by contacting the Customer Service.
When an accident or collision occurs during your bicycle rental, write down statements and/or call the police to the scene. Moreover, remember to inform the Customer Service of the incident, within a maximum of 24 hours after the incident.
Provide information including the bicycle number along with a description of the defect through the mobile application, website or contact the Customer Service. Our service will remove the defects as soon as possible, and your report will allow us to intervene even faster! Thank you!
Please note that within the Metrorower system bikes may be located also outside the stations within the area of return. If the rear wheel of the bike is immobilized with the use of the O-lock blockade and the bike is within the area of usage, it does not require any actions on your side. If the bike is not properly secured we will be grateful if you can notify us of this by calling our Hotline and indicating the bike number and its precise location.
Bikes are not adjusted to mounting child seats or carrying passengers.
You can modify contact data after logging to the Metrorower mobile application, logging on the website www.metrorower.transportgzm.pl, by sending a statement via email, by post to the address of the operator or by contacting our Customer Service. Remember that in case of changes in data made on the account you must confirm the remaining personal data.
Changes of the telephone number may be conducted by logging to your profile on the website of www.metrorower.transportgzm.pl in the User settings tab.
The user may submit a request for modification to the operator by sending an appropriate statement via email, by post to the address of the operator or through contacting the Customer Service.
Remember that in case of changes in data made on the account you must confirm the remaining personal data.
The user may submit a request for modification to the operator by sending an appropriate statement via email, by post to the address of the operator or through contacting the Customer Service.
Remember that in case of changes in data made on the account you must confirm the remaining personal data.
An email address is obligatory if you want to register an account as all changes in the Terms of Service as well as other important information are sent via email. You may ask someone you know to help you set up an email address – it takes as little time as registering in our system.
Other available channels of contact with us include: email submissions, contact form, submission via mobile application, chat or contact through Nextbike fanpage on Facebook.
Um die Fahrräder ausleihen zu können, müssen Sie ein Anmeldungsformular über die App von Metrorower oder auf der Website ausfüllen, dann die Allgemeinen Geschäftsbedingungen akzeptieren und das Konto mit einer ersten Zahlung von 10 PLN aufladen oder eine Zahlungskarte als Zahlungsmittel angeben. Nach der Anmeldung erhalten Sie eine E-Mail mit einem Verifizierungslink, der Ihre Angaben bestätigt - wenn Sie darauf klicken, wird Ihr Konto aktiviert. Von diesem Zeitpunkt an haben Sie die Möglichkeit, Fahrräder auszuleihen.
Ja, wenn das Kind über 13 Jahre alt ist und ein Elternteil oder Erziehungsberechtigter zustimmt. Die Zustimmung muss eingescannt und elektronisch/auf Papier an die Adresse des Betreibers geschickt werden. Eine Mustervorlage für die Zustimmung finden Sie unter dem Tab GESCHÄFTSORDNUNG. Bitte geben Sie bei der Anmeldung die Daten des minderjährigen Nutzers des Kontos an.
Nachdem Sie sich über die mobile Anwendung oder die Website angemeldet haben, laden Sie Ihr Konto auf. Zu den verfügbaren Zahlungsmethoden gehören die Zahlung per Karte, Banküberweisung oder BLIK.
Für den Fall, dass die in Rechnung gestellten Gebühren Ihr verfügbares Guthaben übersteigen, wird Ihr Konto inaktiv sein, bis die Zahlung erfolgt ist. Sie müssen Ihr Konto innerhalb von 7 Tagen zumindest auf 0 PLN ausgleichen. Um erneut ein Fahrrad auszuleihen, laden Sie Ihr Konto mit einem Betrag von nicht weniger als 10 PLN auf. Wenn Sie eine Kreditkarte mit Ihrem Konto verknüpft haben, wird der Mietbetrag automatisch abgebucht und die Kontoaktivität ändert sich nicht.
Ja, die Erstgebühr ist eine erstattungsfähige Gebühr und stellt gleichzeitig die erste Zahlung für die Ausleihe dar.
Starten Sie die mobile App oder Website und verwenden Sie die Option „PIN VERGESSEN?“
Vergewissern Sie sich, dass Sie den Anmeldevorgang abgeschlossen haben, also alle erforderlichen Daten in Ihr Konto eingegeben und auf den Aktivierungslink geklickt haben, den Sie per E-Mail erhalten haben. Wenn Sie Schwierigkeiten haben, eine Nachricht von uns zu finden, überprüfen Sie bitte, ob sie versehentlich im Spam gelandet ist oder kontaktieren Sie uns 😉 die Nachricht wird von der E-Mail ck@metrorower.transportgzm.pl gesendet.
Bei der Verwendung mehrerer Konten, die unter derselben Telefonnummer angemeldet sind, wird das Konto jedes Mal anhand der eingegebenen PIN-Nummer ausgewählt. Ist die PIN-Nummer für die Konten identisch, erfolgt die Anmeldung bei dem zuerst registrierten Konto. Bei der PIN-Generierung wird auch ein neuer Code für das älteste Konto zugewiesen. Um die PIN-Nummer für ein Konto Ihrer Wahl zu ändern, rufen Sie bitte unsere 24/7-Hotline an oder senden Sie uns Ihre Anfrage über das Kontaktformular.
Wenn Sie sich bei einem Konto für eines der Systeme anmelden, können Sie die Angebote von Fahrradverleihern in anderen Städten nutzen, sofern diese Systeme dies zulassen.
Sie können Ihre Anweisung zum Löschen Ihres Kontos per E-Mail oder Brief senden.
Denken Sie daran, Ihr Konto vor der Löschung auf einen Kontostand von 0 PLN auszugleichen. Wenn Sie ungenutztes Guthaben auf Ihrem Konto haben, geben Sie in Ihrem Antrag eine Kontonummer für die Rücküberweisung an.
Denken Sie daran, Ihr Konto vor der Löschung auf einen Kontostand von 0 PLN auszugleichen. Wenn Sie ungenutztes Guthaben auf Ihrem Konto haben, geben Sie in Ihrem Antrag eine Kontonummer für die Rücküberweisung an.
Das Metrorower-System deckt den Bereich der Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (Metropole Oberschlesien-Kohlenbecken). Die vollständige und aktuelle Liste der Standorte ist unter folgendem Link verfügbar: https://metrorower.transportgzm.pl/obszar-funkcjonowania-metrorower.
Du kannst dich frei innerhalb und außerhalb dieses Bereichs bewegen, aber BEACHTE: Um zusätzliche Gebühren zu vermeiden, beende deine Reise an einer Metrorower-Station.
Du kannst dich frei innerhalb und außerhalb dieses Bereichs bewegen, aber BEACHTE: Um zusätzliche Gebühren zu vermeiden, beende deine Reise an einer Metrorower-Station.
Der Fahrrad-Rückgabebereich besteht aus Zonen im Metrorower-System, wo Sie Fahrräder ausleihen und zurückgeben können. Das Zurückgeben eines Fahrrads außerhalb der Metrorower-Station im Rückgabebereich führt zu einer zusätzlichen Gebühr von 10 PLN.
Informationen über den aktuellen Standort des Fahrrad-Rückgabebereichs finden Sie in der Metrorower-Mobilanwendung oder auf der Website unter dem Tab 'STATIONSKARTE'.
Informationen über den aktuellen Standort des Fahrrad-Rückgabebereichs finden Sie in der Metrorower-Mobilanwendung oder auf der Website unter dem Tab 'STATIONSKARTE'.
Alle verfügbaren Abonnementpläne können auf der PREISLISTE-Seite überprüft werden.
Der Abrechnungszeitraum in Abonnementplänen beginnt, wenn die Zahlung für einen bestimmten Abonnementplan auf dem Konto des Betreibers erfasst wird.
Du kannst nur gleichzeitig einen aktiven Abonnementplan haben.
Nein, ungenutzte Zeit aus dem Abonnementplan sammelt sich nicht an und geht nicht auf den nächsten Tag über. Jeden Tag stehen dir 60 Minuten kostenlose Fahrt zur Verfügung.
Wenn die vorgesehene Mietzeit des Tarifplans für einen bestimmten Tag verbraucht ist, wird jede weitere Fahrradausleihe an diesem Tag gemäß der Gebührentabelle abgerechnet.
Wenn die vorgesehene Mietzeit des Abonnementsplans für einen bestimmten Tag verbraucht ist, werden weitere oder nachfolgende Fahrradausleihen am selben Tag gemäß der Gebührentabelle berechnet.
Ja, das Abonnement wird automatisch verlängert, aber es besteht die Möglichkeit, die automatische Verlängerung über die mobile App von Metrorower oder die Website zu stornieren.
Eine Änderung des laufenden Abonnementplans auf einen anderen ist nur möglich, wenn es sich um einen Wechsel von einem monatlichen Abonnement zu einem halbjährlichen oder jährlichen Abonnement handelt und dies spätestens 2 Wochen vor Ablauf des aktuellen Abonnements erfolgt. In anderen Fällen kann die Änderung des Abonnements nach Ablauf seiner Gültigkeitsdauer erfolgen.
Inhaber von Kurz- oder Langzeitfahrkarten im GZM-Verkehrssystem können das Metrorower-System nutzen, ohne zusätzliche Gebühren für die Ausleihe eines Fahrrads für bis zu 60 Minuten pro Tag zu entrichten. Es genügt, die Absicht zur Nutzung von Metrorower vor der ersten Fahrt zu erklären und anschließend Ihr Konto mit dem Metrorower-System zu integrieren.
Transport GZM ist eine Marke, die alle Formen der Mobilität integriert und Tools bereitstellt, um deren Nutzung zu erleichtern. Es handelt sich um eine Initiative der Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia [dt. Metropole Oberschlesien-Kohlenbecken]. Weitere Informationen finden Sie auf der Website: https://transportgzm.pl/.
In der Metrorower-Mobilanwendung:
• Melden Sie sich bei Ihrem Metrorower-Konto an,
• Wählen Sie die Option 'Mein Profil',
• Gehen Sie dann zu 'Integration verwalten',
• Geben Sie die Kontonummer aus der GZM Transport-Anwendung ein.
Auf der Website metrorower.transportgzm.pl:
• Melden Sie sich bei Ihrem Metrorower-Konto an,
• Gehen Sie im Menü unter dem Tab 'Konto' auf der rechten Seite auf einem schwarzen Hintergrund unter dem Benutzer-Symbol,
• Wählen Sie die Option 'Integration mit der Transport - GZM - karte',
• Geben Sie die Kontonummer aus der GZM Transport-Anwendung ein.
WICHTIG: Die korrekte Integration erfordert die Angabe derselben Telefonnummer in den Metrorower- und GZM Transport-Systemen.
• Melden Sie sich bei Ihrem Metrorower-Konto an,
• Wählen Sie die Option 'Mein Profil',
• Gehen Sie dann zu 'Integration verwalten',
• Geben Sie die Kontonummer aus der GZM Transport-Anwendung ein.
Auf der Website metrorower.transportgzm.pl:
• Melden Sie sich bei Ihrem Metrorower-Konto an,
• Gehen Sie im Menü unter dem Tab 'Konto' auf der rechten Seite auf einem schwarzen Hintergrund unter dem Benutzer-Symbol,
• Wählen Sie die Option 'Integration mit der Transport - GZM - karte',
• Geben Sie die Kontonummer aus der GZM Transport-Anwendung ein.
WICHTIG: Die korrekte Integration erfordert die Angabe derselben Telefonnummer in den Metrorower- und GZM Transport-Systemen.
Reservierungen können über die mobile Anwendung Metrorower vorgenommen werden.
Sie können gleichzeitig maximal 4 Fahrräder reservieren.
Die Reservierung ist freiwillig. Nach der Reservierung wartet das Fahrrad 15 Minuten auf Sie. Wenn Sie es in dieser Zeit nicht ausleihen, wird die Reservierung automatisch storniert, und das Fahrrad steht anderen zur Verfügung.
Ja, die Reservierung ist kostenpflichtig, auch wenn Sie eine Dauerkarte für den Transport GZM haben. Die Gebühr ist in der Gebührentabelle angegeben.
Denken Sie daran, dass die Reservierungsgebühr nur dann zu den Reisekosten hinzugefügt wird, wenn Sie die Reservierung durchführen. Die Stornierung der Reservierung führt nicht zur Rückerstattung der Gebühr.
Denken Sie daran, dass die Reservierungsgebühr nur dann zu den Reisekosten hinzugefügt wird, wenn Sie die Reservierung durchführen. Die Stornierung der Reservierung führt nicht zur Rückerstattung der Gebühr.
Das O-Lock ist ein Mechanismus zur Sicherung des Fahrrads in Form einer in den Rahmen integrierten „O“-förmigen Klammer. Sobald das Fahrrad ausgeliehen ist, öffnet sich das Schloss automatisch und Sie können die Ausleihe nicht beenden, ohne es zu schließen. Das Schloss wird auch verwendet, um das Fahrrad zu sichern, wenn Sie die „Fahrpause“-Funktion verwenden. Das O-Lock wird am Hinterrad angebracht und bleibt während der Fahrt geöffnet.
Sie finden die Standorte der Fahrräder und Stationen Gestelle auf der Website unter „STATIONSKARTE“ und in der mobilen App.
Sie können maximal 4 Fahrräder je Konto zur gleichen Zeit ausleihen.
Überprüfen Sie die richtige Position des O-Locks - es sollte die Speichen des Fahrrads nicht berühren. Wenn es behindert wird, ändern Sie die Position des Hinterrads.
Bei weiteren Schwierigkeiten verwenden Sie die Option „SCHLOSS ÖFFNEN“, die während der Ausleihe in der Metrorower-App verfügbar ist.
Bei weiteren Schwierigkeiten verwenden Sie die Option „SCHLOSS ÖFFNEN“, die während der Ausleihe in der Metrorower-App verfügbar ist.
Das Fahrrad sollte an einer der Metrorower-Stationen oder im Rückgabegebiet zurückgegeben werden. Die Rückgabe des Fahrrads im Rückgabegebiet ist mit einer zusätzlichen Gebühr von 10 PLN verbunden. Die Standorte der Stationen können Sie auf der Website unter dem Tab STATIONSKARTE und in der Metrorower-Mobilanwendung überprüfen. Die Rückgabe des Fahrrads erfolgt nach manuellem Schließen des O-Locks.
Überprüfen Sie die korrekte Ausrichtung des Hinterrads - es sollte bündig mit dem O-Lock sein, so dass es dieses umschließen kann, ohne die Speichen zu berühren.
Wenn Sie weitere Schwierigkeiten bei der Rückgabe des Fahrrads haben, wenden Sie sich an den Kundendienst.
Wenn Sie weitere Schwierigkeiten bei der Rückgabe des Fahrrads haben, wenden Sie sich an den Kundendienst.
Wenn das O-Lock geschlossen ist, ertönt ein deutlicher Piepton und es bleibt geschlossen. Wenn Sie den Piepton nicht hören und das Schloss geöffnet ist, bedeutet dies, dass das Fahrrad nicht korrekt zurückgegeben wurde. Um sicher zu gehen, empfehlen wir Ihnen, den Tab „Ausleihverlauf“ in der mobilen App oder auf www.metrorower.transportgzm.pl zu überprüfen. Eine Bestätigung der Rückgabe des Fahrrads im System erhalten Sie auch, indem Sie sich an unser Callcenter wenden, das rund um die Uhr erreichbar ist.
Wenn Sie eine SMS erhalten haben, die besagt, dass Ihre Ausleihe noch im Gange ist, obwohl das Fahrrad ordnungsgemäß zurückgegeben wurde, sollten Sie sich an unser Callcenter wenden, das rund um die Uhr erreichbar ist. Wenn Ihnen eine Leihgebühr fälschlicherweise in Rechnung gestellt wurde, haben Sie die Möglichkeit, über das Kontaktformular eine Gutschrift zu beantragen. Sie erhalten innerhalb von maximal 14 Tagen eine Antwort.
Fahrpause ist eine bequeme Funktion, mit der Sie Ihr Fahrrad abstellen können, ohne es an das System zurückzugeben. Verwenden Sie einfach den in der mobilen App verfügbaren zusätzlichen Tab Fahrpause.
Wenn Sie Ihr Leihfahrrad abstellen, sollten Sie abgelegene oder „riskante“ Gegenden meiden. Schließen Sie das O-Lock und stellen Sie das Fahrrad so ab, dass es fest auf seinen Rädern steht und auf einem Bein abgestützt ist. Stellen Sie Ihr Fahrrad vorschriftsmäßig ab, ohne den Fahrrad-, Straßen- oder Fußgängerverkehr zu behindern.
Es ist nicht möglich, dass ein Dritter ein während der Fahrt zurückgelassenes Fahrrad ausleiht. Sollte eine dritte Person dies dennoch versuchen, wird sie darüber hingewiesen, dass das Fahrrad nicht verfügbar ist.
Eine Fahrpause ist in der Ausleihzeit enthalten.
Wenn Sie Ihr Leihfahrrad abstellen, sollten Sie abgelegene oder „riskante“ Gegenden meiden. Schließen Sie das O-Lock und stellen Sie das Fahrrad so ab, dass es fest auf seinen Rädern steht und auf einem Bein abgestützt ist. Stellen Sie Ihr Fahrrad vorschriftsmäßig ab, ohne den Fahrrad-, Straßen- oder Fußgängerverkehr zu behindern.
Es ist nicht möglich, dass ein Dritter ein während der Fahrt zurückgelassenes Fahrrad ausleiht. Sollte eine dritte Person dies dennoch versuchen, wird sie darüber hingewiesen, dass das Fahrrad nicht verfügbar ist.
Eine Fahrpause ist in der Ausleihzeit enthalten.
In der mobilen App:
• wählen Sie PARKEN,
• lesen Sie die auf dem Bildschirm des Telefons angezeigte Nachricht,
• senken Sie das O-Lock ab (es befindet sich am Hinterrad).
• wählen Sie PARKEN,
• lesen Sie die auf dem Bildschirm des Telefons angezeigte Nachricht,
• senken Sie das O-Lock ab (es befindet sich am Hinterrad).
Ja, die Auswahl der Option „Fahrpause“ ist nicht gleichbedeutend mit der Rückgabe des Fahrrads.
In der mobilen App:
• öffnen Sie den Tab MEINE AUSLEIHEN,
• wählen Sie FORTSETZEN,
• das O-lock wird automatisch geöffnet.
Wenn sich das O-Lock nicht öffnet, versuchen Sie, das Rad so zu bewegen, dass die Speichen die Bewegung des Schlosses nicht blockieren, und verwenden Sie die Option „ÖFFNEN“, die auf dem aktiven Verleih verfügbar ist, wodurch die Bitte, das O-Lock zu öffnen, erneut gesendet wird.
• öffnen Sie den Tab MEINE AUSLEIHEN,
• wählen Sie FORTSETZEN,
• das O-lock wird automatisch geöffnet.
Wenn sich das O-Lock nicht öffnet, versuchen Sie, das Rad so zu bewegen, dass die Speichen die Bewegung des Schlosses nicht blockieren, und verwenden Sie die Option „ÖFFNEN“, die auf dem aktiven Verleih verfügbar ist, wodurch die Bitte, das O-Lock zu öffnen, erneut gesendet wird.
Wurde Ihr ausgeliehenes Fahrrad gestohlen? Teilen Sie unserem Berater den Vorfall sofort mit, indem Sie sich an das Kontaktzentrum wenden.
Wenn Sie einen Unfall oder Zusammenstoß haben, während Sie ein Fahrrad ausleihen, geben Sie eine Erklärung ab und/oder rufen Sie die Polizei zum Unfallort. Denken Sie außerdem daran, das Kontaktzentrum innerhalb von maximal 24 Stunden nach dem Vorfall zu verständigen.
Teilen Sie uns die Informationen einschließlich der Fahrradnummer zusammen mit einer Beschreibung des Defekts über die mobile App, die Website oder über das Kontaktzentrum mit. Unser Service wird die Fehler so schnell wie möglich beheben und Ihr Bericht wird es uns ermöglichen, noch schneller zu handeln! Wir danken Ihnen!
Bitte beachten Sie, dass im Metrorower-System Fahrräder auch außerhalb der Stationen im Rückgabebereich zu finden sind. Wenn das Hinterrad des Fahrrads mit dem O-Lock gesperrt ist und sich das Fahrrad in der Nutzungszone befindet, ist keine weitere Maßnahme erforderlich. Ist das Fahrrad nicht ordnungsgemäß gesichert, wären wir Ihnen dankbar, wenn Sie sich mit Angaben wie der Fahrradnummer und dem genauen Standort an unsere Hotline wenden könnten.
Fahrräder sind nicht für die Montage eines Kindersitzes oder die Beförderung von Mitfahrern geeignet.
Adressdaten sollten nach dem Einloggen in die mobile Anwendung von Metrorower, nach dem Einloggen auf www.metrorower.transportgzm.pl, durch Zusendung einer Erklärung per E-Mail, per Post an die Adresse des Betreibers oder durch Kontaktaufnahme mit dem Callcenter geändert werden. Wir möchten Sie daran erinnern, dass Sie bei einer Änderung Ihrer Kontodaten auch Ihre anderen persönlichen Daten bestätigen müssen.
Sie können Ihre Telefonnummer ändern, indem Sie sich in Ihrem Profil auf www.metrorower.transportgzm.pl unter „Benutzereinstellungen“ anmelden.
Der Nutzer kann dem Betreiber Anweisungen zur Änderung geben, indem er eine Erklärung per E-Mail oder per Post an die Adresse des Betreibers schickt oder sich an das Kontaktzentrum wendet. Wir möchten Sie daran erinnern, dass Sie im Falle einer Änderung der in Ihrem Konto gemachten Angaben Ihre anderen persönlichen Daten bestätigen müssen.
Der Nutzer kann dem Betreiber Anweisungen zur Änderung geben, indem er eine Erklärung per E-Mail oder per Post an die Adresse des Betreibers schickt oder sich an das Kontaktzentrum wendet. Wir möchten Sie daran erinnern, dass Sie im Falle einer Änderung der in Ihrem Konto gemachten Angaben Ihre anderen persönlichen Daten bestätigen müssen.
Eine E-Mail-Adresse ist für die Kontoregistrierung erforderlich, da alle Änderungen der Geschäftsbedingungen und relevanten Informationen per E-Mail versandt werden. Sie können einen Bekannten bitten, Ihnen beim Einrichten einer E-Mail zu helfen - das dauert nicht länger als die Registrierung in unserem System.
Sie können uns auch per E-Mail, über ein Kontaktformular, über die mobile App, per Chat oder Kontakt über die Nextbike-Fanpage auf Facebook.
Los usuarios de las bicicletas deben rellenar un formulario de registro a través de la aplicación de Metrorower o en la página web, aceptar las condiciones generales y recargar su cuenta con un importe inicial de 10 PLN, o elegir una tarjeta como método de pago. Una vez efectuado el registro, se enviará un correo electrónico con un enlace de verificación para confirmar los datos del usuario: al pulsar sobre él, se activará la cuenta. A partir de ese momento, se podrá alquilar bicicletas.
Sí, si tienen al menos 13 años y uno de sus padres o tutor legal otorga su consentimiento. El consentimiento debe escanearse y enviarse en soporte electrónico/papel a la dirección del operador. Un modelo del consentimiento está disponible en la pestaña REGLAMENTO. En el momento de registrarse, deben indicarse los datos del menor que usará la cuenta.
Puedes recargar tu cuenta conectándote a la aplicación móvil o al sitio web. Los métodos de pago disponibles son tarjeta, transferencia bancaria o BLIK.
En caso de que los costes del alquiler cargados superen el saldo disponible, la cuenta permanecerá inactiva hasta que se efectúe el pago. Es necesario recargar la cuenta con un saldo de al menos 0 PLN en un plazo de 7 días. Para poder alquilar de nuevo una bicicleta, se debe recargar la cuenta con un importe no inferior a 10 PLN. Si tienes una tarjeta de crédito asociada a tu cuenta, el importe del alquiler se cargará automáticamente y la actividad de la cuenta no cambia.
Sí, el importe inicial es reembolsable, al igual que el primer pago del alquiler.
Accede a la aplicación móvil o a la página web y selecciona la opción ¿Olvidaste tu PIN?.
Por favor, asegúrate de que hayas completado el proceso de registro, es decir, que hayas rellenado todos los datos requeridos en tu cuenta y hayas pinchado en el enlace de activación enviado a tu correo electrónico. Si no encuentras nuestro correo electrónico, comprueba que no se haya enviado accidentalmente al correo no deseado o ponte en contacto con nosotros escribiéndonos. El mensaje se envía de la dirección ck@metrorower.transportgzm.pl.
La cuenta está activa cuando dispone de un saldo mínimo de 10 PLN.
La cuenta está activa cuando dispone de un saldo mínimo de 10 PLN.
Si se utilizan varias cuentas registradas con el mismo número de teléfono, la cuenta se selecciona cada vez con el PIN asignado. Si se asigna el mismo PIN a las cuentas, se iniciará la sesión en la primera cuenta registrada. La asignación del PIN también asignará un nuevo código a la cuenta más antigua. Si deseas cambiar el número PIN de una determinada cuenta, llama a nuestro servicio de atención telefónica disponible las 24 horas del día, los 7 días de la semana, o envíanos tu solicitud mediante el formulario de contacto.
Crear una cuenta en un sistema te permite disfrutar del alquiler de bicicletas en otras ciudades, siempre que dichos sistemas admitan esta posibilidad.
Puedes enviar tus instrucciones para eliminar tu cuenta por correo electrónico o por correo postal.
¡Recuerda! Antes de proceder a la cancelación, restablece el saldo de tu cuenta a 0 PLN. Si aún tienes crédito en tu cuenta, indícanos en tu solicitud un número de cuenta bancaria para su devolución.
¡Recuerda! Antes de proceder a la cancelación, restablece el saldo de tu cuenta a 0 PLN. Si aún tienes crédito en tu cuenta, indícanos en tu solicitud un número de cuenta bancaria para su devolución.
El sistema Metrorower abarca el área de la Metrópoli de Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (Silesia Superior-Zagłębie). La lista completa y actualizada de ubicaciones está disponible en el siguiente enlace: https://metrorower.transportgzm.pl/obszar-funkcjonowania-metrorower.
Puedes moverte libremente dentro y fuera de esta área, pero RECUERDA: para evitar cargos adicionales, termina tu viaje en una estación Metrorower.
Puedes moverte libremente dentro y fuera de esta área, pero RECUERDA: para evitar cargos adicionales, termina tu viaje en una estación Metrorower.
El área de devolución consta de zonas dentro del Sistema Metrorower donde puedes alquilar y devolver bicicletas. Devolver una bicicleta fuera de la estación de Metrorower dentro del área de devolución conlleva un cargo adicional de 10 PLN.
La información sobre la ubicación actual del área de devolución se encuentra en la aplicación móvil de Metrorower o en el sitio web en la pestaña 'MAPA DE ESTACIONES'.
La información sobre la ubicación actual del área de devolución se encuentra en la aplicación móvil de Metrorower o en el sitio web en la pestaña 'MAPA DE ESTACIONES'.
Todos los planes de suscripción disponibles se pueden verificar en la página de TARIFAS.
El período de facturación en los planes de suscripción comienza cuando el pago por un plan de suscripción específico se registra en la cuenta del Operador.
Solo puedes tener un plan de suscripción activo al mismo tiempo.
No, el tiempo no utilizado del plan de suscripción no se acumula ni se traslada al día siguiente. Cada día, tienes 60 minutos de uso gratuito.
Si se agota el tiempo de alquiler asignado del plan de suscripción para un día en particular, los alquileres adicionales o posteriores de bicicletas el mismo día se facturarán según la Tabla de Tarifas.
En el caso de alquilar varias bicicletas simultáneamente en una cuenta, solo el primer alquiler se facturará bajo el plan de suscripción. Los alquileres posteriores se facturarán según la Tabla de Tarifas para alquileres individuales.
Sí, la suscripción se renueva automáticamente, pero es posible cancelar la renovación automática a través de la aplicación móvil de Metrorower o el sitio web.
Cambiar el plan de suscripción en curso por otro es posible solo cuando implica cambiar de una suscripción mensual a una semestral o anual y se realiza como máximo dos semanas antes de la fecha de vencimiento de la suscripción actual. En otros casos, el cambio de suscripción puede ocurrir después de la expiración de su período de validez.
Los titulares de boletos de transporte a corto o largo plazo en el sistema de transporte GZM pueden utilizar el sistema Metrorower sin cargos adicionales por el alquiler de una bicicleta durante hasta 60 minutos al día. Basta con manifestar la intención de utilizar Metrorower antes del primer viaje, y luego integrar su cuenta con el Sistema Metrorower.
Transport GZM es una marca que integra todas las formas de movilidad y proporciona herramientas para facilitar su uso. Es una iniciativa de la Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (Metrópoli de Alta Silesia-Zagłębie). Puede encontrar más información en el sitio web: https://transportgzm.pl/.
En la aplicación móvil de Metrorower:
• Inicia sesión en tu cuenta de Metrorower,
• Selecciona la opción 'Mi perfil',
• Luego ve a 'Gestionar integración',
• Ingresa el número de identificación de la cuenta de la aplicación Transporte GZM.
En el sitio web metrorower.transportgzm.pl:
• Inicia sesión en tu cuenta de Metrorower,
• Ve al Menú en la pestaña 'Mi cuenta', ubicada en el lado derecho sobre un fondo negro, debajo del icono de usuario,
• Selecciona la opción 'Integración con la tarjeta de Transporte GZM',
• Ingresa el número de identificación de la cuenta de la aplicación Transporte GZM.
IMPORTANTE: La integración correcta requiere proporcionar el mismo número de teléfono en los sistemas Metrorower y Transporte GZM.
• Inicia sesión en tu cuenta de Metrorower,
• Selecciona la opción 'Mi perfil',
• Luego ve a 'Gestionar integración',
• Ingresa el número de identificación de la cuenta de la aplicación Transporte GZM.
En el sitio web metrorower.transportgzm.pl:
• Inicia sesión en tu cuenta de Metrorower,
• Ve al Menú en la pestaña 'Mi cuenta', ubicada en el lado derecho sobre un fondo negro, debajo del icono de usuario,
• Selecciona la opción 'Integración con la tarjeta de Transporte GZM',
• Ingresa el número de identificación de la cuenta de la aplicación Transporte GZM.
IMPORTANTE: La integración correcta requiere proporcionar el mismo número de teléfono en los sistemas Metrorower y Transporte GZM.
Las reservas se pueden hacer mediante la aplicación móvil Metrorower.
Puedes reservar un máximo de 4 bicicletas simultáneamente.
La reserva es opcional. Después de hacer una reserva, la bicicleta esperará por ti durante 15 minutos. Si no la alquilas en ese tiempo, el sistema cancelará automáticamente la reserva, y la bicicleta estará disponible para otros.
Sí, la reserva tiene un costo, incluso si cuentas con una suscripción de Transporte GZM. El monto de la tarifa se especifica en la Tabla de Tarifas.
Recuerda que la tarifa de reserva se sumará al costo del viaje solo si completas la reserva. La cancelación de la reserva no implica un reembolso de la tarifa.
Recuerda que la tarifa de reserva se sumará al costo del viaje solo si completas la reserva. La cancelación de la reserva no implica un reembolso de la tarifa.
El candado O-lock es un mecanismo para proteger su bicicleta compuesto por una abrazadera en forma de 'O' integrada en el cuadro. Al alquilar la bicicleta, el candado se abre automáticamente y no se podrá completar el alquiler sin cerrarlo. El candado también sirve para bloquear la bicicleta con la función Parada. El candado O-lock está montado en la rueda trasera y permanece abierto durante la circulación.
Las ubicaciones de las bicicletas y las estaciones urbanos se encuentran en el sitio web, en la pestaña MAPA DE ESTACIONES así como en la aplicación móvil.
Es posible alquilar un máximo de 4 bicicletas a la vez por cuenta.
Comprueba la posición correcta del candado O-lock: en ningún caso debes tocar los radios de la bicicleta. Si obstaculiza, cambia la posición de la rueda trasera.
En caso de mayores dificultades durante el alquiler, recurre a la opción ABRIR CANDADO disponible en la aplicación de Metrorower.
En caso de mayores dificultades durante el alquiler, recurre a la opción ABRIR CANDADO disponible en la aplicación de Metrorower.
La bicicleta debe ser devuelta en una de las estaciones de Metrorower o dentro del área de devolución. La devolución de la bicicleta dentro del área de devolución conlleva un cargo adicional de 10 PLN. Puede verificar las ubicaciones de las estaciones en el sitio web en la pestaña MAPA DE ESTACIONES y en la aplicación móvil Metrorower. La devolución de la bicicleta se realiza después de cerrar manualmente la cerradura O-lock.
Compruebe la alineación de la rueda trasera: debe coincidir con el candado O-lock para que pueda abarcarlo sin tocar los radios.
Si sigues encontrando dificultades para devolver la bicicleta, comunícate con el Servicio de Atención al Cliente.
Si sigues encontrando dificultades para devolver la bicicleta, comunícate con el Servicio de Atención al Cliente.
Cuando el candado O-lock está cerrado, emite un pitido de aviso y permanece cerrado; si no se oye el pitido y el candado está abierto, quiere decir que la bicicleta no se ha devuelto correctamente. Recomendamos que, para estar seguro, compruebas la pestaña 'Historial de alquileres' en la aplicación móvil o en www.metrorower.transportgzm.pl Asimismo, es posible obtener la confirmación de la devolución de la bicicleta en el sistema poniéndose en contacto con el Servicio de Atención al Cliente disponible las 24 horas del día.
Si ha recibido un mensaje SMS en el que se indica que el alquiler continúa aunque la bicicleta se haya devuelto correctamente, deberás ponerte en contacto con el Servicio de Atención al Cliente disponible las 24 horas del día. Si el importe cobrado por el alquiler es incorrecto, puedes solicitar una corrección de la facturación a través del formulario de contacto. Se te proporcionará una respuesta en un plazo máximo de 14 días.
La parada es una función práctica que sirve para estacionar la bicicleta sin necesidad de devolverla al sistema. Solo tienes que acceder a la pestaña adicional Parada disponible en la aplicación móvil.
Al dejar la bicicleta alquilada, recuerda evitar las zonas poco frecuentadas o 'de riesgo'. Cierra el candado O-lock e inmoviliza la bicicleta de forma que quede firme sobre sus ruedas y apoyada en la pata de cabra. La bicicleta debe estacionarse conforme a las normas, sin obstaculizar el tráfico ciclista, rodado o peatonal.
Un tercero no podrá alquilar una bicicleta que se haya estacionado durante el recorrido. Si un tercero tratara de hacerlo, se le informaría de que la bicicleta no está disponible.
La parada durante el recorrido está incluida en el tiempo de alquiler.
Al dejar la bicicleta alquilada, recuerda evitar las zonas poco frecuentadas o 'de riesgo'. Cierra el candado O-lock e inmoviliza la bicicleta de forma que quede firme sobre sus ruedas y apoyada en la pata de cabra. La bicicleta debe estacionarse conforme a las normas, sin obstaculizar el tráfico ciclista, rodado o peatonal.
Un tercero no podrá alquilar una bicicleta que se haya estacionado durante el recorrido. Si un tercero tratara de hacerlo, se le informaría de que la bicicleta no está disponible.
La parada durante el recorrido está incluida en el tiempo de alquiler.
En la aplicación móvil:
• selecciona ESTACIONAMIENTO,
• lee el mensaje que aparece en la pantalla del teléfono,
• baja el candado O-lock (está en la rueda trasera).
• selecciona ESTACIONAMIENTO,
• lee el mensaje que aparece en la pantalla del teléfono,
• baja el candado O-lock (está en la rueda trasera).
Sí, y por lo tanto, la selección de la opción Parada no implica la devolución de la bicicleta.
En la aplicación móvil:
• abre la pestaña MIS ALQUILERES,
• selecciona REANUDAR,
• el candado O-lock se abrirá automáticamente.
Si el candado O-lock no se abre, intenta mover la rueda de manera que los radios no obstaculicen el movimiento del candado y utiliza la opción ABRIR disponible en el alquiler activo que reenviará la solicitud de apertura del candado O-lock.
• abre la pestaña MIS ALQUILERES,
• selecciona REANUDAR,
• el candado O-lock se abrirá automáticamente.
Si el candado O-lock no se abre, intenta mover la rueda de manera que los radios no obstaculicen el movimiento del candado y utiliza la opción ABRIR disponible en el alquiler activo que reenviará la solicitud de apertura del candado O-lock.
¿Te han robado la bicicleta que has alquilado? Avisa inmediatamente a nuestro consultor del incidente llamando al Servicio de Atención al Cliente.
Si se produce un accidente o una colisión durante el alquiler de una bicicleta, toma nota de las declaraciones y/o llama a la policía para que acuda al lugar de los hechos. Además, acuérdate de informar al Servicio de Atención al Cliente del incidente, dentro de un plazo máximo de 24 horas desde que ocurrió.
Proporciona la información que incluye el número de la bicicleta junto con una descripción de la incidencia a través de la aplicación móvil, la página web o ponte en contacto con el Servicio de Atención al Cliente. Nuestro servicio procederá a subsanar las incidencias lo antes posible y tu aviso nos permitirá intervenir aún más rápido. ¡Muchas gracias!
Ten en cuenta que en el sistema de Metrorower las bicicletas también pueden hallarse fuera de las estaciones, en el área de devolución. Si la rueda trasera de la bicicleta está bloqueada con un candado O-lock y la bicicleta se encuentra en el área de uso, no es necesaria ninguna otra acción. Si la bicicleta no está bien bloqueada, rogamos que se nos informe del número de la bicicleta y de su ubicación exacta poniéndose en contacto con nuestro servicio de atención al cliente.
Las bicicletas no están diseñadas para montar uuna silla de bicicletas para niños ni transportar pasajeros.
Para modificar los datos de la dirección es necesario acceder a la aplicación móvil de Metrorower, acceder a www.metrorower.transportgzm.pl, enviar una declaración por correo electrónico, por correo postal a la dirección del operador o ponerse en contacto con el Servicio de Atención al Cliente. Se recuerda que, en caso de modificación de los datos registrados en la cuenta, el usuario deberá confirmar los demás datos personales.
Puedes modificar tu número de teléfono accediendo a tu perfil en www.metrorower.transportgzm.pl en la pestaña 'Configuración de usuario'.
El usuario puede remitir al operador una solicitud de modificación enviándole una declaración por correo electrónico, por correo postal a la dirección del operador o poniéndose en contacto con el Servicio de Atención al Cliente. Se recuerda que, en caso de modificación de los datos registrados en la cuenta, el usuario deberá confirmar los demás datos personales.
El usuario puede remitir al operador una solicitud de modificación enviándole una declaración por correo electrónico, por correo postal a la dirección del operador o poniéndose en contacto con el Servicio de Atención al Cliente. Se recuerda que, en caso de modificación de los datos registrados en la cuenta, el usuario deberá confirmar los demás datos personales.
Una dirección de correo electrónico es imprescindible para el registro de la cuenta, ya que todas las modificaciones de los términos y condiciones y la información pertinente se envían por correo electrónico. Puedes pedirle a un amigo que te ayude a configurar una dirección de correo electrónico: se tarda lo mismo que en registrarse en nuestro sistema.
Otras formas de comunicarse con nosotros son las siguientes: solicitudes por correo electrónico, formulario de contacto, solicitud por medio de la aplicación móvil, chat o contacto a través de la página de seguidores de Nextbike en Facebook.
Щоб скористатися велосипедами, необхідно заповнити реєстраційну форму через застосунок Metrorower або на вебсайті, потім прийняти правила та поповнити рахунок початковим внеском у розмірі 10 злотих або встановити платіжну картку як спосіб оплати. Після реєстрації на електронну пошту буде надіслано посилання для підтвердження даних користувача - натискання на нього активує обліковий запис. Відтепер з’явиться можливість брати напрокат велосипеди.
Так, якщо їй виповнилося 13 років, а один з батьків або законний опікун дають на це згоду. Згоду необхідно зісканувати та надіслати в електронному/паперовому вигляді на адресу оператора. Шаблон згоди доступний у вкладці ПРАВИЛА. Під час реєстрації слід вказати дані неповнолітньої особи, яка буде використовувати обліковий запис.
Рахунок можна поповнити після авторизації в мобільному застосунку або на вебсайті. Доступні способи оплати включають, зокрема, оплату карткою, банківським переказом або BLIK.
У випадку, якщо нарахована плата за поїздку перевищує кошти на Вашому рахунку, Ваш обліковий запис буде неактивним до моменту упорядкування платежів. Протягом 7 днів рахунок необхідно поповнити до балансу не менше, ніж 0 злотих. Щоб знову взяти напрокат велосипед, необхідно поповнити рахунок на суму не менше 10 злотих. Якщо до Вашого рахунку прив’язана кредитна картка, кошти за оренду стягуються автоматично, а активність облікового запису не змінюється.
Так, початковий внесок є оплатою, що повертається, а також першим платежем в рахунок прокатів.
Запустіть мобільний застосунок або вебсайт і скористайтеся опцією «ЗАБУВ PIN» / «ЗАБУВ PIN?».
Переконайтеся, що Ви завершили процес реєстрації, тобто заповнили всі необхідні дані у своєму обліковому записі та натиснули посилання для активації, надіслане на вашу електронну пошту. Якщо у Вас виникли труднощі з пошуком нашого повідомлення, перевірте, чи воно випадково не потрапило до спаму, або зв’яжіться з нами 😉 повідомлення надіслано з електронної пошти ck@metrorower.transportgzm.pl.
Обліковий запис активний, якщо на ньому підтримується мінімальний баланс рахунку у розмірі 10 злотих.
Обліковий запис активний, якщо на ньому підтримується мінімальний баланс рахунку у розмірі 10 злотих.
У разі використання кількох облікових записів, зареєстрованих на один номер телефону, обліковий запис кожного разу обирається на основі введеного PIN-коду. Якщо обліковим записам призначено один і той самий PIN-код, буде виконано вхід у перший зареєстрований обліковий запис. Під час генерування PIN-коду буде також призначено новий код для найстарішого облікового запису. Щоб змінити PIN-код для вибраного облікового запису, рекомендуємо зв’язатися з цілодобовою гарячою лінією через телефон або надіслати запит за допомогою контактної форми.
Cтворення облікового запису в одній із систем дозволяє використовувати пункти прокату велосипедів в інших містах, якщо ці системи дозволяють таку можливість.
Розпорядження щодо видалення облікового запису ви можете надіслати електронною поштою або листом.
Пам'ятайте! Перед видаленням поповніть рахунок до балансу, що дорівнює 0 злотих. Якщо на Вашому рахунку є невикористані кошти, для їх повернення в заяві вкажіть номер банківського рахунку.
Пам'ятайте! Перед видаленням поповніть рахунок до балансу, що дорівнює 0 злотих. Якщо на Вашому рахунку є невикористані кошти, для їх повернення в заяві вкажіть номер банківського рахунку.
Система Metrorower охоплює область Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolia (Верхньосілезько-Заглебівської метрополія). Повний і актуальний список місць доступний за посиланням: https://metrorower.transportgzm.pl/obszar-funkcjonowania-metrorower.
Ви можете переміщатися в межах цієї зони, але ПАМ'ЯТАЙТЕ: щоб уникнути додаткових витрат, завершіть свою подорож на станції Metrorower.
Ви можете переміщатися в межах цієї зони, але ПАМ'ЯТАЙТЕ: щоб уникнути додаткових витрат, завершіть свою подорож на станції Metrorower.
Зона повернення - це зони в Системі Metrorower, де ви можете орендувати та повертати велосипеди. Повернення велосипеда за межами станції Metrorower у зоні повернення передбачає додаткову плату у розмірі 10 злотих.
Інформацію про поточне розташування зони повернення можна знайти в мобільному додатку Metrorower або на веб-сайті в розділі 'КАРТА СТАНЦІЙ'.
Інформацію про поточне розташування зони повернення можна знайти в мобільному додатку Metrorower або на веб-сайті в розділі 'КАРТА СТАНЦІЙ'.
Усі доступні абонементи можна перевірити на сторінці ЦІНHИK.
Розрахунковий період у абонементних планах починається, коли оплата за певний абонементний план зафіксована на рахунку Оператора.
Ви можете мати лише один активний абонементний план.
Ні, невикористаний час з абонементного плану не накопичується і не переходить на наступний день. Кожен день у тебе є 60 хвилин безкоштовної поїздки.
Якщо передбачений час оренди з абонементного плану на певний день буде вичерпаний, будь-яка наступна оренда велосипеда цього ж дня буде розрахована згідно з Таблицею Оплат.
При взятті в оренду кількох велосипедів одночасно на один обліковий запис, тільки перша оренда буде розрахована в межах абонементного плану. Інші велосипеди будуть оплачуватися згідно з Таблицею Оплат за одноразову оренду.
Так, абонементний план оновлюється автоматично, але його можна скасувати через мобільний застосунок Metrorower або веб-сайт.
Зміна діючого абонементного плану на інший можлива лише у випадку, коли це стосується заміни місячного абонементу на піврічний або річний, і проводиться не пізніше, ніж за два тижні до закінчення строку дії діючого абонементу. У інших випадках зміна абонементу може відбутися після закінчення його строку дії.
Власники абонементів на короткий або довгостроковий термін у системі Tранспорту GZM можуть користуватися системою Metrorower без додаткових витрат за оренду велосипеда до 60 хвилин щоденно. Достатньо висловити бажання скористатися Metrorower перед першою подорожжю, а потім інтегрувати свій обліковий запис із системою Metrorower.
Транспорт GZM - це бренд, який інтегрує всі форми мобільності та надає інструменти для полегшення їх використання. Це ініціатива Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (Горнослезько-Заглебівська Метрополія). Додаткову інформацію можна знайти на веб-сайті: https://transportgzm.pl/.
У мобільному застосунку Metrorower:
• Увійдіть у свій обліковий запис Metrorower,
• Виберіть опцію 'Мій профіль',
• Потім перейдіть до 'Управління інтеграцією',
• Введіть номер ідентифікаційного номеру облікового запису із застосунку Транспорт GZM.
На веб-сайті metrorower.transportgzm.pl:
• Увійдіть у свій обліковий запис Metrorower,
• Перейдіть до меню в розділі 'Мій рахунок', яке знаходиться праворуч на чорному тлі під іконкою користувача,
• Виберіть опцію 'Інтеграція з транспортною карткою GZM',
• Введіть номер ідентифікаційного номеру облікового запису з додатка Транспорт GZM.
ВАЖЛИВО: Для правильної інтеграції необхідно вказати один і той самий номер телефону в системах Metrorower і Транспорт GZM.
• Увійдіть у свій обліковий запис Metrorower,
• Виберіть опцію 'Мій профіль',
• Потім перейдіть до 'Управління інтеграцією',
• Введіть номер ідентифікаційного номеру облікового запису із застосунку Транспорт GZM.
На веб-сайті metrorower.transportgzm.pl:
• Увійдіть у свій обліковий запис Metrorower,
• Перейдіть до меню в розділі 'Мій рахунок', яке знаходиться праворуч на чорному тлі під іконкою користувача,
• Виберіть опцію 'Інтеграція з транспортною карткою GZM',
• Введіть номер ідентифікаційного номеру облікового запису з додатка Транспорт GZM.
ВАЖЛИВО: Для правильної інтеграції необхідно вказати один і той самий номер телефону в системах Metrorower і Транспорт GZM.
Резервування можна здійснити за допомогою мобільного застосунку Metrorower.
Ви можете зарезервувати максимум 4 велосипеди одночасно.
Резервація є добровільною. Після резервації велосипед буде чекати на вас протягом 15 хвилин. Якщо протягом цього часу ви не виберете його, система автоматично скасує резервацію, і велосипед буде доступний для інших.
Так, резервація підлягає оплаті, навіть якщо у вас є абонемент на транспорт GZM. Сума оплати вказана в Таблиці оплат.
Зверніть увагу, що оплата за резервацію буде додана до вартості поїздки лише в разі її виконання. Скасування резервації не призводить до повернення оплати.
Зверніть увагу, що оплата за резервацію буде додана до вартості поїздки лише в разі її виконання. Скасування резервації не призводить до повернення оплати.
Блокування O-lock - це механізм захисту велосипеда у вигляді інтегрованого з рамою затискача у формі «О». Після взяття велосипеда напрокат блокування відкривається автоматично, і Ви не зможете завершити прокат, не закривши його. Блокування також використовується для захисту велосипеда під час використання функції «Зупинка». Блокування O-lock, встановлене на задньому колесі, залишається відкритим під час руху.
Розташування велосипедів та станцій можна знайти на вебсайті у вкладці «КАРТА СТАНЦІЙ» та в мобільному застосунку.
На обліковий запис ви можете взяти напрокат максимум 4 велосипеди одночасно.
Перевірте правильність налаштування блокування O-lock - воно не повинно торкатися спиці велосипеда. Якщо воно заважає, змініть положення заднього колеса.
У разі подальших труднощів скористайтеся опцією «ВІДКРИТИ ЗАМОК», доступною в застосунку Metrorower під час прокату.
У разі подальших труднощів скористайтеся опцією «ВІДКРИТИ ЗАМОК», доступною в застосунку Metrorower під час прокату.
Велосипед слід повернути на одній із станцій Metrorower або в межах зони повернення. Повернення велосипеда в межах зони повернення пов'язане з додатковою оплатою у розмірі 10 грн. Локації станцій можна перевірити на веб-сайті в розділі КАРТА СТАНЦІЙ та у мобільному додатку Metrorower. Повернення велосипеда відбувається після ручного закриття замка O-lock.
Перевірте правильність встановлення заднього колеса - воно повинно бути встановлене рівно щодо блокування O-lock так, щоб блокування могло охопити його, не торкаючись спиці.
У разі подальших труднощів із поверненням велосипеда зв’яжіться з Контакт-центром.
У разі подальших труднощів із поверненням велосипеда зв’яжіться з Контакт-центром.
Після закриття блокування O-lock воно видає характерний звуковий сигнал і залишається закритим - якщо Ви не почуєте сигналу, а замок відкритий, це означає, що велосипед був повернутий неправильно. Для впевненості рекомендуємо перевірити вкладку «Історія прокатів» в мобільному застосунку або на вебсайті www.metrorower.transportgzm.pl. Підтвердження повернення велосипеда в системі також можна отримати, звернувшись до цілодобового Контакт-центру.
Якщо Ви отримали SMS з інформацією про поточний прокат, навіть якщо велосипед повернули правильно, Вам слід звернутися до цілодобового Контакт-центру. Якщо оплата за прокат була нарахована неправильно, Ви можете подати запит на виправлення через контактну форму. Відповідь буде надана протягом максимум 14 днів.
Зупинку — це зручна функція, яка дозволяє припаркувати велосипед, не повертаючи його в систему. Для цього достатньо скористатися додатковою вкладкою «Зупинка», доступною в мобільному застосунку.
Залишаючи взятий напрокат велосипед, не забувайте уникати відокремлених або «ризикованих» місць. Слід зафіксувати блокування O-lock і знерухомити велосипед таким чином, щоб він стабільно стояв на колесах і підтримувався на ніжці. Велосипед повинен бути припаркований відповідно до правил, не перешкоджаючи велосипедному, дорожньому руху та пересуванню пішоходів.
Залишений під час поїздки велосипед не може бути взятий напрокат третьою особою. Якщо таку спробу зробить третя особа, їй буде повідомлено про недоступність велосипеда.
Залишаючи взятий напрокат велосипед, не забувайте уникати відокремлених або «ризикованих» місць. Слід зафіксувати блокування O-lock і знерухомити велосипед таким чином, щоб він стабільно стояв на колесах і підтримувався на ніжці. Велосипед повинен бути припаркований відповідно до правил, не перешкоджаючи велосипедному, дорожньому руху та пересуванню пішоходів.
Залишений під час поїздки велосипед не може бути взятий напрокат третьою особою. Якщо таку спробу зробить третя особа, їй буде повідомлено про недоступність велосипеда.
У мобільному застосунку:
• оберіть ПАРКУВАННЯ,
• прочитайте повідомлення, що з'явиться на екрані телефону,
• опустіть блокування O-lock (знаходиться на задньому колесі).
• оберіть ПАРКУВАННЯ,
• прочитайте повідомлення, що з'явиться на екрані телефону,
• опустіть блокування O-lock (знаходиться на задньому колесі).
Так, водночас вибір опції 'Зупинка' - це не те саме, що повернення велосипеда.
У мобільному застосунку:
• відкрийте вкладку МІЙ ПРОКАТ,
• оберіть ПРОДОВЖИТИ,
• блокування O-lock відкриється автоматично.
Якщо O-lock не відкривається, спробуйте перемістити колесо так, щоб спиці не блокували рух замка, і скористайтеся опцією «ВІДКРИТИ», доступною в активному прокаті, яка повторно надішле запит на відкриття блокування O-lock.
• відкрийте вкладку МІЙ ПРОКАТ,
• оберіть ПРОДОВЖИТИ,
• блокування O-lock відкриється автоматично.
Якщо O-lock не відкривається, спробуйте перемістити колесо так, щоб спиці не блокували рух замка, і скористайтеся опцією «ВІДКРИТИ», доступною в активному прокаті, яка повторно надішле запит на відкриття блокування O-lock.
Ваш взятий напрокат велосипед вкрали? Негайно повідомте нашого консультанта про подію, зателефонувавши в Контакт-центр.
Якщо під час прокату велосипеда сталася ДТП або зіткнення, напишіть заяву та/або викличте поліцію на місце події. На додаток, не забудьте повідомити Контакт-центр про подію протягом максимум 24 годин з моменту настання інциденту.
Надайте інформацію з номером велосипеда та з описом несправності через мобільний застосунок, вебсайт або зв’яжіться з Контакт-центром. Наш сервіс усуне несправності в найкоротші терміни, а Ваше повідомлення дозволить вирішити справу ще швидше! Дякуємо!
Зверніть увагу, що в системі Metrorower велосипеди також можуть розташовуватися поза станціями в зоні повернення. Якщо заднє колесо велосипеда знерухомлене блокуванням O-lock, а велосипед знаходиться в зоні використання, це не потребує подальшого втручання. Якщо велосипед не закріплено належним чином, ми будемо вдячні за надання інформації, що містить номер велосипеда та його точне місцеперебування, зв’язавшись з нашою гарячою лінією.
Велосипеди не пристосовані для встановлення дитячого крісла чи перевезення пасажирів.
Дані адреси слід змінити після входу в мобільний застосунок Metrorower, після входу на портал www.metrorower.transportgzm.pl, надіславши заяву електронною поштою, поштою на адресу оператора або звернувшись до Контакт-центру. Нагадуємо, що в разі зміни даних в обліковому записі необхідно підтвердити решту персональних даних.
Ви можете змінити свій номер телефону, увійшовши у свій профіль на вебсайті www.metrorower.transportgzm.pl у вкладці «Налаштування користувача».
Користувач може надіслати оператору доручення про внесення змін, надіславши заяву електронною поштою, поштою на адресу оператора або звернувшись до Контакт-центру. Нагадуємо, що в разі зміни даних в обліковому записі необхідно підтвердити решту персональних даних.
Користувач може надіслати оператору доручення про внесення змін, надіславши заяву електронною поштою, поштою на адресу оператора або звернувшись до Контакт-центру. Нагадуємо, що в разі зміни даних в обліковому записі необхідно підтвердити решту персональних даних.
Адреса електронної пошти необхідна для реєстрації облікового запису, оскільки будь-які зміни в правилах та важлива інформація надсилається в електронному вигляді. Ви можете попросити знайому особу допомогти Вам створити електронну пошту - це займає стільки ж часу, скільки і реєстрація в нашій системі.
Інші доступні канали зв’язку з нами: заявка електронною поштою, контактна форма, заявка через мобільний застосунок, чат або зв'язок через сторінку Nextbike на Facebook.