
Po sezonie zimowym, Metrorowery w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wracają od 1 marca na sezon wiosenno-letni z pełną flotą 7 000 rowerów. Będzie to pierwszy kompletny sezon z pełną flotą rowerową.
Zeszłoroczna odsłona uruchamiana była bowiem w dwóch etapach – 25 lutego oddano do dyspozycji mieszkańców 1860 rowerów, pełne 7000 jednośladów trafiło na ulice gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii 1 sierpnia. Sama decyzja o utrzymaniu połowy floty (3 500 rowerów) w okresie zimowym okazała się dobrą decyzją. Od 1 grudnia do końca lutego użytkownicy dokonali około 80 tys. wypożyczeń, przejeżdżając ponad 160 tys. km w łącznym czasie ponad 1,3 mln minut. Wynik wprost świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na publiczny transport rowerowy przez cały rok.
Rower to wszechstronne narzędzie transportu, które sprawdza się przez cały rok – także zimą. Dane z systemu Metrorower, jak i innych systemów, którymi zarządza Nextbike w Polsce, wyraźnie pokazują, że tysiące osób wybierają rower jako szybki, wygodny i zdrowy środek transportu, niezależnie od temperatury. Co ciekawe decyzję o złożeniu konta w systemie w miesiącach zimowych podjęło blisko 12 tysięcy osób. Dziś to nie warunki pogodowe stanowią największe wyzwanie dla zimowej mobilności, lecz infrastruktura i dostępność rowerów publicznych o każdej porze dnia i roku. Kluczowe jest, aby zarówno biznes, jak i samorządy zadbały o poczucie bezpieczeństwa użytkowników i pewność, że codzienne trasy będą przejezdne, a rower publiczny zawsze w zasięgu ręki – bez względu na pogodę. Chcemy, by Metrorower stał się naturalnym wyborem na dojazdy do pracy, na uczelnię czy weekendowe przejażdżki – komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska, operator systemu Metrorower.
Coraz większe zainteresowanie systemem Metrorower idzie w parze z inwestycjami w infrastrukturę rowerową. Rozbudowa sieci dróg rowerowych, budowa velostrad i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wspierających mikromobilność tworzą solidne fundamenty dla dalszego rozwoju transportu rowerowego w regionie.
Metrorower stał się kluczowym elementem infrastruktury transportowej Metropolii i liczymy, że w tym roku wykręci jeszcze lepsze wyniki. Widzimy ogromny potencjał do dalszego rozwoju, a inwestycje w infrastrukturę i dostępność sprawią, że rower publiczny będzie oczywistym wyborem dla mieszkańców przez cały rok– podkreśla Sałański z Nextbike. Istotnym elementem tego sukcesu jest także jakość samej floty – rowery Nextbike, odporne na zmienne warunki atmosferyczne, zapewniają komfort i niezawodność przez cały rok, pozwalając mieszkańcom Metropolii korzystać z ekologicznego transportu bez ograniczeń – dodaje.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wspólnie z Nextbike planują dalszy rozwój Metroroweru, który w tym roku może stać się jeszcze bardziej innowacyjnym systemem rowerowym. Kluczowym krokiem będzie integracja z Kolejami Śląskimi w ramach modelu Mobility as a Service (MaaS). Dzięki temu mieszkańcy zyskają dostęp do spójnej, wygodnej sieci transportowej, łączącej rowery miejskie z koleją, co jeszcze bardziej ułatwi codzienne przemieszczanie się po Metropolii.